Электронныя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей – грамадзян), і юрыдычных асоб разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі
Закону Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" у рэдакцыі Закона Рэспублікі Беларусь ад 28.06.2022 № 176-З "аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".
«У адпаведнасці з пунктам 1 артыкула 12 Закону Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г.» Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб " звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.
Электронны зварот-зварот заяўніка, пададзены з дапамогай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў.
У адпаведнасці з артыкулам 25 Закону электронныя звароты грамадзян у АБАВЯЗКОВЫМ парадку павінны ўтрымліваць:
- найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасада і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
- выклад сутнасці звароту;
У адпаведнасці з артыкулам 25 Закону электронныя звароты юрыдычных асоб у АБАВЯЗКОВЫМ парадку павінны ўтрымліваць:
- найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасада і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
- поўная назва юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
- выклад сутнасці звароту;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты.
Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца дакументы ў электронным выглядзе, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
Сутнасць электроннага звароту не можа выкладацца з дапамогай спасылак на інтэрнэт-рэсурсы. Тэкст звароту павінен паддавацца прачытання. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
Пры незахаванні патрабаванняў, устаноўленых часткамі першай-трэцяй пункта 2 артыкула 25 Закону, электронны зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці ў парадку, устаноўленым пунктам 4 артыкула 15 Закону.
Адказы (паведамлення) на электронныя звароты накіроўваюцца з дапамогай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў, за выключэннем выпадку, прадугледжанага часткай другой гэтага пункта.
На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадку, калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ.
Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, - не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.
У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходныя здзяйсненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней аднаго месяца з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца электроннае (пісьмовае) апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці (пункт 3 артыкула 17 Закону).
Адказ на электронны зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці прадпрыемства могуць быць абскарджаны ў адміністрацыю Цэнтральнага раёна г.Мінску ў парадку, устаноўленым заканадаўствам (пункт 6 артыкула 20 Закона).
У адпаведнасці з артыкулам 16 Закону заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай або электроннай заявы.
У выпадку адклікання заяўнікам свайго звароту адміністрацыя спыняе разгляд такога звароту па сутнасці без паведамлення аб гэтым заяўніка.
Заяўніку вяртаюцца арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту.