Электронныя звароты

УВАГА!


З 02 студзеня 2023 уступілі ў сілу змены і дапаўненні, унесеныя ў Закон Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб». У сувязі з гэтым змяніўся парадак падачы электронных зваротаў.

Цяпер электронныя звароты падаюцца з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб обращения.бел.

Заяўнікі ў сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў:
  • рэгіструюцца з дапамогай запаўнення формы рэгістрацыі
  • на інтэрнэт-сайце;
  • падаюць электронныя звароты і атрымліваюць адказы (паведамлення) на іх;
  • праглядаюць пералік пададзеных электронных зваротаў
  • і статус іх разгляду;
  • накіроўваюць аператару сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў інфармацыйныя паведамленні і запыты на кансультацыю па пытаннях функцыянавання сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў.
Заяўнікі (за выключэннем асоб, якія з'яўляюцца адміністратарамі арганізацый або адказнымі асобамі) рэгіструюцца ў сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў шляхам унясення ў форму рэгістрацыі на інтэрнэт-сайце наступных звестак пра сябе:
  • прозвішча, уласнае імя ,імя па бацьку (калі такое маецца), адрас месца жыхарства (месца знаходжання), абаненцкі нумар сотавай рухомай электрасувязі, адрас электроннай пошты - для фізічнай асобы;
  • уліковы нумар плацельшчыка, найменне, адрас месца знаходжання арганізацыі, а таксама прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), адрас электроннай пошты і абаненцкі нумар сотавай рухомай электрасувязі кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты – для юрыдычнай асобы.
У ходзе рэгістрацыі заяўнік (за выключэннем асобы, якая з'яўляецца адміністратарам арганізацыі або адказнай асобай):
  • пацвярджае абаненцкі нумар сотавай рухомай электрасувязі шляхам унясення кода пацверджання, атрыманага ў СМС-паведамленні на ўказаны нумар;
  • пацвярджае адрас электроннай пошты шляхам пераходу па спасылцы, атрыманай на ўказаны адрас;
  • прымацоўвае які належыць яму сертыфікат адкрытага ключа або біяметрычны дакумент у выпадку яго выкарыстання для ідэнтыфікацыі і аўтэнтыфікацыі ў сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў.
Па завяршэнні рэгістрацыі заяўніка (за выключэннем асобы, якая з'яўляецца адміністратарам арганізацыі або адказнай асобай) сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў у аўтаматычным рэжыме фарміруе асабісты Электронны кабінет заяўніка.

Заяўнік (за выключэннем асобы, якая з'яўляецца адміністратарам арганізацыі або адказнай асобай) для ідэнтыфікацыі і аўтэнтыфікацыі ў сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў заяўнікі можа выкарыстоўваць:
  • лагін і пароль, сфармаваныя ім пры рэгістрацыі ў сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў;
  • лагін і пароль, сфармаваныя ў працэсе рэгістрацыі ў нацыянальнай паштовай электроннай сістэме;
  • які належыць яму сертыфікат адкрытага ключа або біяметрычны дакумент.
Пасля праходжання заяўнікам (за выключэннем асобы, якая з'яўляецца адміністратарам арганізацыі або адказнай асобай) працэдур ідэнтыфікацыі і аўтэнтыфікацыі сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў ажыццяўляе яго аўтарызацыю шляхам прадастаўлення магчымасці выкарыстання ў асабістым электронным кабінеце функцыянальных магчымасцяў, даступных заяўніку.

Парадак разгляду зваротаў

Электронныя звароты грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей – грамадзян), і юрыдычных асоб разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі Закону Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" у рэдакцыі Закона Рэспублікі Беларусь ад 28.06.2022 № 176-З "аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

«У адпаведнасці з пунктам 1 артыкула 12 Закону Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г.» Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб " звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.

Электронны зварот-зварот заяўніка, пададзены з дапамогай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў.

У адпаведнасці з артыкулам 25 Закону электронныя звароты грамадзян у АБАВЯЗКОВЫМ парадку павінны ўтрымліваць:
- найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасада і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
- выклад сутнасці звароту;

У адпаведнасці з артыкулам 25 Закону электронныя звароты юрыдычных асоб у АБАВЯЗКОВЫМ парадку павінны ўтрымліваць:
- найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасада і (або) прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы асобы, якім накіроўваецца зварот;
- поўная назва юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
- выклад сутнасці звароту;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты.

Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца дакументы ў электронным выглядзе, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Сутнасць электроннага звароту не можа выкладацца з дапамогай спасылак на інтэрнэт-рэсурсы. Тэкст звароту павінен паддавацца прачытання. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Пры незахаванні патрабаванняў, устаноўленых часткамі першай-трэцяй пункта 2 артыкула 25 Закону, электронны зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці ў парадку, устаноўленым пунктам 4 артыкула 15 Закону.

Адказы (паведамлення) на электронныя звароты накіроўваюцца з дапамогай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў, за выключэннем выпадку, прадугледжанага часткай другой гэтага пункта.

На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадку, калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ.

Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, - не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходныя здзяйсненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней аднаго месяца з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца электроннае (пісьмовае) апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці (пункт 3 артыкула 17 Закону).

Адказ на электронны зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці прадпрыемства могуць быць абскарджаны ў адміністрацыю Цэнтральнага раёна г.Мінску ў парадку, устаноўленым заканадаўствам (пункт 6 артыкула 20 Закона).

У адпаведнасці з артыкулам 16 Закону заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай або электроннай заявы.

У выпадку адклікання заяўнікам свайго звароту адміністрацыя спыняе разгляд такога звароту па сутнасці без паведамлення аб гэтым заяўніка.

Заяўніку вяртаюцца арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту.
Гэты вэб-сайт выкарыстоўвае файлы cookie, каб забяспечыць вам лепшы вопыт. Даведацца больш падрабязную інфармацыю.
Зразумела
РЭЖЫМ ПРАЦЫ
Пн-чт: 8.00 - 17.00
Пт: 8.00 - 16.00

Абед: 12.00-12.48

АДРАС
220053, г. Мінск,
вул. Наватарская, 53А
© 2021-2024 Зелянбуд Цэнтральнага раёна г. Мінска
Пры выкарыстанні матэрыялаў спасылка абавязковая.
Made on
Tilda